Zakup idealnego samochodu dla osób, które mają pewną pozycję społeczną to bardzo trudne zadanie. Wiedzą o tym wszyscy ci, którzy kiedyś stanęli przed tym dylematem i musieli zamienić swój stary pojazd na nowy. O jakich radach warto pamiętać?
Samochód dla kierownika budowy i inspektora nadzoru
Czy zakup tradycyjnego sedana lub hatchbacka to dobry pomysł? I tak i nie. Wiele zależy od specyfiki pracy w terenie. Jeśli inwestycje, jakie nadzoruje kierownik, wyróżniają się dobrym, komfortowym dojazdem, to na pewno można zdecydować się zarówno na auto w sedanie, hatchbacku jak i na cenione w wielu firmach auta typu kombi, które mają dużą przestrzeń załadunkową, a także typu pick-up.
Zdaniem wielu ekspertów, warto celować w samochody z półki średniej. Przemycają one wiele nowości, które jeszcze kilka lat temu elektryzowały wszystkich fanów motoryzacji, a jednocześnie nie kosztują zbyt wiele. Nie sposób też nie docenić tego, że niemal wszyscy liczący się producenci mają takie auta w swoim portfolio. Półka średnia od kilku lat przeżywa swój wielki renesans.
Bez wątpienia warto przemyśleć też zakup SUV-a lub samochodu, który jest na taki stylizowany jak na przykład crossover. Doskonale sprawdzi się on w terenie, gdzie dojazd do biura budowy jest nieco utrudniony. Nowe pojazdy z podwyższonym zawieszeniem, które nie są klasycznym SUV-em, ale są nimi mocno inspirowane, można kupić nawet za 50 tysięcy złotych.
Samochód często używany na placach budowy powinien posiadać stały napęd 4×4 lub możliwość włączenia napędu na 4 koła. To pozwoli sprawnie i bez zakopywania się poruszać się po terenach budowy oraz zdejmie z głowy tą myśl, że muszę uważać, bo ugrzęznę. Każde auto na budowie jest i ma być narzędziem, które radzi sobie w warunkach panujących w tym miejscu i nie powinno przysparzać dodatkowych wyzwań pod tytułem: utknąłem, wyciągnijcie mnie.
Aby zaoszczędzić nieco na kosztach, warto zastanowić się nad zakupem samochodu z podwójną instalacją paliwową. Można wybierać między duetem benzyny z instalacją gazową LPG a silnikiem, który będzie wykorzystywał dobrodziejstwa technologii hybrydowej. W obu tych przypadkach w kieszeni osoby płacącej za paliwo zostanie całkiem sporo pieniędzy.
Szacuje się, że przejechanie stu kilometrów na gazie kosztuje ponad dwa razy mniej niż pokonanie tego samego dystansu na benzynie lub oleju napędowym. Hybryda pozwala zmniejszyć koszty jazdy po mieście. To jej naturalne środowisko i radzi sobie w nim o wiele lepiej niż tradycyjne paliwa. Jeśli zdecydujemy się na odpowiedniego producenta, to koszt przejechania zatłoczonego centrum dużego miasta może być niższy o około 55%.
Kolejną cecha jaka się może przydać i dobrze jest o niej pamiętać to płaska podłoga przestrzeni ładunkowej. Po otwarciu klapy bagażnika, powierzchnia powinna być bez żadnych wgłębień. Jest to bardzo przydane przy przewożeniu materiałów budowlanych, sprzętu budowlanego i innych ciężkich rzeczy. Płaska podłoga ułatwia wkładanie jak i wyciąganie przewożonych towarów, jak i długich płaskich elementów co często przydaje się nawet kierownikowi budowy.